در گفت و گو با مسئول امور بانوان فرمانداری مطرح شد:

ضرورت گسترش فعالیت تشکیلاتی زنان در گره گشایی فرهنگی جامعه امروز

مسئول امور بانوان فرمانداری قرچک: حرکت تشکیلاتی زنان در جامعه امروز ما، به صورت فعالانه و تهاجمی در عرصه فرهنگی باید گسترش پیدا کند و در راستای مقابله با دشمن باشد تا حرکتی جهادی شکل بگیرد.
ضرورت گسترش فعالیت تشکیلاتی زنان در گره گشایی فرهنگی جامعه امروز
1403/02/17 - 08:45
تاریخ و ساعت خبر:
192938
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران: نسیم فاضلی مسئول امور زن وخانواده فرمانداری شهرستان قرچک در گفت و گویی در خصوص ضرورت فعالیت تشکلیلاتی زنان در گره گشایی فرهنگی جامعه تصریح کرد: زنان با توجه به طبیعت وجودیشان ، و نقش ها و وظایف بنیادی همچون مادری ، پایه گذار تربیت جامعه هستند و هر کس که تربیت کننده است فرهنگ ساز نیز هست.
وی افزود : فرهنگی که با معنویت و ارتباط با مبدا و معبود گره بخورد، جامعه ساز است و صد البته توجه به معنویت در زنان قوی‌تر است. پس آنان هستند که در قدم اول بار اصلی جامعه سازی و به دنبال آن تمدن سازی را بر عهده دارند.
فاضلی عنوان کرد : واضح است هر قدر در این مسیر تشکیلات ایجاد شود و بانوان فعالیتشان را به صورت تشکیلاتی انجام دادند قدرت و توان حرکت ، و سرعت رسیدن به مقصد بیشتر خواهد بود.
مسئول امور بانوان قرچک با تاکید بر الگوی حرکت تشکیلاتی بانوان در حادثه عاشورا با عنوان "زنان آل الله" بیان کرد : این زنان اگر چه در بند اسارت هستند، اما موقعیت شناس ، آشنا به اهداف قیام ، اهل حرکت جهادی و مخلصانه، ولایت پذیر ، فرصت ساز و خود ساخته هستند و حرکت خود را چنان تشکیلاتی انجام می دهند که در مرور تاریخ دائم شاهد نقش بی مثال این زنان، در بیداری جامعه، و از بین بردن فرهنگ منحط و یا آسیب دیده آن زمان، و جایگزینی فرهنگ نبوی و حسینی علیهما السلام هستیم.
وی ادامه داد : صحنه در حرکت این زنان پیوسته است ، حضرت زینب سلام الله علیها، حضرت ام کلثوم سلام الله علیها، حضرت سکینه سلام الله علیها و سایر زنان به طرق مختلف، همچون خطبه خوابی، مرثیه خوانی هدف دار، تجمع ها و حتی نشست و برخاست ها و ... چنان سازماندهی می کنند که کوچکترین فرصت از دست نرفته و بزرگترین ضربه ها را در حرکت جهادی خود بر پیکر فکر و فرهنگ و عمل ضد انسان و جامعه وارد کردند و این تشکل زینبی، برای زنان مسلمان ایرانی الگو بوده. و ۸ سال دفاع مقدس شاهد حرکت تشکل های زنانه، برای ترویج و تحکیم فرهنگ شهادت، مقاومت ، سازندگی و... بوده ایم.
فاضلی تشریح کرد: در این سه دهه گذشته ، با تغییر صحنه جنگ دشمن علیه فرهنگ و به طور ویژه زنان، باز هم زنان مؤمن و اهل جهاد، در قالب تشکل ها و جمع های خود، مبارزه کرده اند و صحنه از حضورشان خالی نبوده؛ اما حرکت تشکیلاتی زنان در جامعه امروز ما، باید گسترش پیدا کند، تعریف وظایف هر تشکل در سمت مقابله با دشمن باشد تا حرکتی جهادی شکل بگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت : فعالیت تشکل ها نباید در موضع منفعلانه در برابر حرکت دشمنان باشد بلکه الان باید تشکل ها حرکت فعالانه و تهاجمی در عرصه فرهنگ داشته باشند و گره های فرهنگی را شناسایی ، و هر گره به دست تشکلی به صورت تخصصی باز شود و مورد توجه قرار گیرد.
فاضلی در پایان تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت زنان استفاده شود و بسترها برای بهره‌مندی از این ظرفیت ها ایجاد شود و شاهد پیاده شدن تفکر الگوی سوم زن در جامعه باشیم ؛ امید است تشکل های زنانه ، گره گشای ظهور بقیه الله (عج) و پرچمدار فرهنگ مهدوی باشند ان شا الله.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فعالیت تشکیلاتی زنان، گره گشایی فرهنگی، تشکل های زنان در عرصه فرهنگی، مسئول امور بانوان فرمانداری قرچک، نسیم فاضلی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو