جمله «قال الصادق» شعار علم حدیث

کولیوند با بیان اینکه عمر نسبتا طویل امام صادق(ع) و فرصتی که در دستگاه خلافت رخ داد که امویان و عباسیان سر گرم زد و خورد با یکدیگر بودند فرصتی طلایی برای امام به وجود آورد که بساط افاضه و تعلیم را بگستراند و به تعلیم و تربیت و تاسیس حوزه علمی عظیمی بپردازد، عنوان کرد: جمله «قال الصادق» شعار علم حدیث گردد و به نشر و پخش حقایق اسلام موفق گردد.
جمله «قال الصادق» شعار علم حدیث
1403/02/15 - 12:51
تاریخ و ساعت خبر:
192887
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در شهرستان نهاوند استان همدان با بیان اینکه امام صادق(ع) شیخ الائمه است، اظهار کرد: از همه ائمه دیگر عمر بیشتری نصیب امام صادق(ع) شد و شصت و پنج ساله بود که از دنیا رحلت فرمود.
وی با بیان اینکه عمر نسبتا طویل امام صادق(ع) و فرصتی که در دستگاه خلافت رخ داد که امویان و عباسیان سر گرم زد و خورد با یکدیگر بودند فرصتی طلایی برای امام به وجود آورد که بساط افاضه و تعلیم را بگستراند و به تعلیم و تربیت و تاسیس حوزه علمی عظیمی بپردازد، عنوان کرد: جمله «قال الصادق» شعار علم حدیث گردد و به نشر و پخش حقایق اسلام موفق گردد.
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد: از آن زمان تا زمان ما هر کس از علما و دانشمندان اعم از شیعه ی مذهب و غیره که نام آن حضرت را در کتب و آثار خود ذکر کرده اند با ذکر حوزه و مدرسه ای که آن حضرت تاسیس کرد و شاگردان زیادی که تربیت کرد و رونقی که به بازار علم و فرهنگ اسلامی داد توام ذکر کرده اند، همان طوری که همه به مقام تقوا و معنویت و عبادت آن حضرت نیز اعتراف کرده اند.
وی با بیان اینکه شیخ مفید از علمای شیعه می گوید آنقدر آثار علمی از آن حضرت نقل شده که در همه بلاد منتشر شده است، گفت: از هیچ کدام از علمای اهل بیت آنقدر که از امام صادق(ع) نقل شده نقل نشده است.
حجت الاسلام کولیوند افزود: اصحاب حدیث نام کسانی را که در خدمت آن حضرت شاگردی کرده اند و از خرمن وجودش خوشه گرفته اند ضبط کرده اند، چهار هزار نفر بوده اند و در میان این ها از همه طبقات و صاحبان عقاید و آراء و افکار گوناگون بوده اند.
وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) از گشاده دست ترین مردم بوده و به جهت رفاه حال فقرا و محرومان، از آنچه در نزد او بود، بذل و بخشش می فرمود، ادامه داد: راویان اخبار از کرم و بخشش امام صادق علیه السّلام داستان ها نقل کرده اند.
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه از جلوه های شخصیت بزرگ امام صادق(ع) این بود که آن حضرت، در عین حالی که سرور مسلمانان و پیشوای میلیون ها نفر بودند، خود را کسی ندانسته و شدیدا به تواضع و فروتنی عشق می ورزیدند، خاطرنشان کرد: از نشانه های تواضع آن حضرت این بود که از نشستن روی فرش های گرانقیمت خودداری کرده و همیشه بر فرش حصیر می نشستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهادت امام صادق(ع)، شیعه جعفری، شیخ الائمه، قال الصادق، علم حدیث
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو