مدیر موفق مقطع متوسطه اول درشهرستان زرندیه عنوان کرد

نقش معلمین زن در فرهنگ سازی و اعتلای کشور انکار ناپذیر است

مدیر مقطع متوسطه اول درشهرستان زرندیه گفت :نقش معلمین زن در فرهنگ سازی و اعتلای کشور انکار ناپذیر است. و اهداف تعلیم و تربیت را با فطرت پاک مادرانه خود پیش می برد.
نقش معلمین زن در فرهنگ سازی و اعتلای کشور انکار ناپذیر است
1403/02/12 - 10:21
تاریخ و ساعت خبر:
192708
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان زرندیه؛ در آستانه روز معلم خبرنگار خبرگزاری زنان با مهسا تنها معلم و مدیر مقطع متوسطه اول درشهرستان زرندیه به گفتگو پرداخته است.
مهسا تنها فارغ التحصیل رشته کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی از دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر استان اراک است.
مهسا تنها در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به غیر از مدت زمان تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان، با افتخار ۱۲ سال سابقه تدریس و فعالیت در آموزش و پرورش را دارم.
وی در ادامه با اشاره به موفقبت های خود در طی سال ها حضور در مدارس بیان کرد: با لطف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر ( عج) بنده درسال ۱۴۰۱ به عنوان معلم نمونه برگزیده شدم. همچنین ۳ سال سابقه ی سرگروه آموزشی؛ مدرس تخصصی علوم و فارسی؛ مدرس مهدویت و...را در پرونده خود دارا می باشم.
این معلم نمونه تصریح کرد: بنده در مسابقات کتاب خوانی فرهنگیان رتبه برتر کسب کردم. در جشنواره ها و اجرای طرح ها موفق بودم.
تنها با بیان چالش های معلمی گفت: شغل معلمی با وجود همۀ لحظات و تجربیات شیرینی که برای معلم به ارمغان می‌آورد، چالش‌های خاص خود را هم دارد. انتخاب بهترین روش تدریس و به کارگیری آن در کلاس درس، نحوۀ مدیریت کلاس و مدیریت رفتار دانش‌آموزان، ارتباط مؤثر با شاگردان و والدین آن‌ها، تنها چند مورد از مهم‌ترین چالش‌های شغل معلمی هستند.
این معلم موفق به راهکارهای آموزش بهتر اشاره کرد و افزود: ابتدا باید اهداف مشخص باشد و در طول سال به بازخورد ها توجه کرد. همچنین توجه ویژه به دانش آموزان؛ مثبت اندیشی؛ تولید دانش آموز موفق؛ برقراری ارتباط موثر؛ و مطالعه دائم و....راهکارهای مربوط به آموزش بهتر هستند.
تنها تاثیر معلمی در روابط مادر و فرزند را از نکات مثبت این شغل دانست و بیان کرد: معلمی بر روابط مادر و فرزندی تاثیرات مثبتی داشته است. با داشتن مهارت های لازم معلمی و دانش کافی می توان روابط بهتری را فرزند خود برقرار کرد.
وی به نقش زنان در تعلیم و تربیت از منظر اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: زن در نقش یک مادر اصلی ترین عنصر تربیتی فرزند به شمار می رود و در زندگی یک فرد نحوه تعلیم و پرورش مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این نیز چنانچه یاد شد از حکمت و عظمت الهی سرچشمه می گیرد. 
تنها تصریح کرذ: تربیت فرزندان صالح و تحویل آنان به جامعه راه غیرمستقیم و حضور در عرصه های فرهنگی و علمی راه مستقیم نقش آفرینی آنان است. نقش زنان به عنوان مادر، همسر و دختر در قرآن بخوبی بیان شده است. 
این معلم زرندیه ای در پایان خاطرنشان کرد: نقش معلمین زن در فرهنگ سازی و اعتلای کشور انکار ناپذیر است. و اهداف تعلیم و تربیت را با فطرت پاک مادرانه خود پیش می برد.
خبرنگار‌: زینب پاشاخانی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر، روز معلم، معلم زرندیه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو