بانوان مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند

پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه اسلام مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است، افزود: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند.
بانوان مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند
1403/02/13 - 12:22
تاریخ و ساعت خبر:
192812
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از رشت، همایش اخلاق ویژه خواهران شاغل در سپاه قدس گیلان در سه محور اخلاق سازمانی، روش همسرداری و تربیت فرزند و پرسش و پاسخ خواهران حاضر در همایش برگزار شد.
اهمیت نقش مهم مادری و همسری
حجت الاسلام احسان الله محمدی در همایش اخلاق خواهران شاغل در سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه زن در انقلاب اسلامی اظهار کرد: زن در انقلاب اسلامی دارای اهمیت بالایی است چرا که علاوه بر نقش مهم مادری و همسری با فعالیت در حوزه های مختلف فکری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرین است.
وی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب یکی از موضوعاتی است که باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شده و اهمیت آن بیان گردد، گفت: «حیا و عفاف» علاوه بر آنکه حکم و دستوری الهی است یکی از عوامل اقتدار ملّی بوده و دشمن آن را هدف گرفته است.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن درصدد است عوامل اقتدار ملّی را از بین ببرد، افزود: هدف دشمن این است تا ایمان و اراده ملت ایران را با نشانه گیری حیا و عفاف، را از بین ببرد.

نقش مادر در تاثیرگذاری بر فرزند

حجت الاسلام میر اکبرحسینی نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نقش همسری و مادری از نگاه اسلام اظهار کرد: خانواده، هسته نخستین جامعه و عامل اصلي انتقال فرهنگ، اندیشه، اخلاق و سنت‏ها به فرزندان است که در این بین مادر بیشترین سهم تأثیرگذاري بر فرزند را دارد.
وی با بیان اینکه اسلام مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است، افزود: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند.

این پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه مقام زن در اسلام، مقامی منحصر به فرد است یعنی مقامی نوین، چیزی که مشابهی برای آن وجود ندارد، افزود: آنچه که اسلام برای زن در نظر گرفته است، چیزی است که با طبیعت او هماهنگی دارد، به او امنیت کامل می‌بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواریهای زندگی محافظت می‌کند.
اخلاق در کنار دانش و مهارت
حجت الاسلام ریحانی نیز در این همایش با بیان اینکه اهمیت اخلاق در اسلام تا جایی است که قرآن کریم، اخلاق را جزو اهداف اصیل نبوت عام می شمارد، اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) ائمه اطهار نیز می توان آموزه های اخلاقی را مشاهده کرد که همگی نشانگر توجه اسلام به اخلاق است.
وی با بیان اینکه آموزه های اخلاق در اسلام به اخلاق فردی محدود نمی شود بلکه اخلاق اجتماعی را نیز شامل می شود، افزود: اخلاق در کنار دانش و مهارت از مهم ترین قابلیت های هر فرد در نقش اجتماعی و سازمانی به شمار می رود.

پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه اگر افراد در نقش های اجتماعی و سازمانی خود پایبند به اصول اسلامی و اخلاقی باشند اثر آن به کل ابعاد جامعه منتقل می‌شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت الاسلام میر اکبرحسینی ،همایش اخلاق ویژه خواهران شاغل در سپاه قدس گیلان ، تربیت انسان متعالی ، نقش تربیتی مادران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو