یادداشت

نقش معلمین زن در پرورش و تربیت نسل ها

زنان وقتی درشغل معلمی خدمت می کنند درحقیقت به رشدفکری، اجتماعی و فرهنگی نوجوانان و جوانان که آینده سازان جامعه هستند کمک کرده و می توانند این رشد را به حد اعلی برسانند و از آن ها نبوغ ارائه دهند چرا که زنان درتمامی عرصه ها جاودان اند و نبود زن در اجتماع یک نقص مطلق است.
نقش معلمین زن در پرورش و تربیت نسل ها
1403/02/12 - 08:44
تاریخ و ساعت خبر:
192765
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران در همدان، خدیجه فریادرس استاد دانشکده علوم قرآنی شهرستان ملایر طی یادداشتی نوشت: تأثیر گذاری مادر بر فرزندان در مسائل تربیتی به چه اندازه ای است؟ و بیشترین نقش تربیتی در خانواده بر عهده کیست؟ برجسته ترین نقش مادر در محیط خانه و جامعه نقش تربیتی است.
اهمیت این نقش از آنجا آشکار می شود که کودک نخستین بار در آغوش مادر قرار می گیرد و بیشترین وقت خود را با مادر سپری می کند. شیوه رفتار با دیگران و چگونگی برخورد با آنان را از مادر می آموزد. چگونگی رفتار مادر با فرزند در شکل دهی ساختار شخصیتی فرزند در آینده آثار مهمی دارد. زیرا مادر نخستین و مهمترین الگوی رفتاری و اخلاقی فرزند است چنان که هر کاری انجام می دهد، در منش و شیوه رفتار فرزند با دیگران اثر می گذارد.
کودک وقتی از مرحله کودکی وارد مرحله نوجوانی می شود پابه عرصه جدیدی گذاشته که نیاز به توجه بیشتری دارد و این امر تنها در خانواده و با مادر که رکن اصلی خانواده است محقق نمی شود بلکه ارکان دیگر باید پا به پای مادردر تربیت نسل کمک شایانی کنند.
مدرسه و عوامل درون آن که مهم ترین آن ها معلم است نقش بسزایی را در این امر مهم و اساسی است.
معلمین درعرصه آموزش و پرورش مسلما می توانند آینده جامعه را فراهم سازند چراکه وقتی در مدرسه کلاس درس تشکیل می شود معلم به همراه دانش آموزان یک خانواده را تشکیل می دهند که این خود یک شبکه ارتباطی متصل به هم است.
بنابراین زنان وقتی در شغل معلمی خدمت می کنند در حقیقت به رشدفکری، اجتماعی و فرهنگی نوجوانان و جوانان که آینده سازان جامعه هستند کمک کرده و می توانند این رشد را به حد اعلی برسانند و از آن ها نبوغ ارائه دهند چراکه زنان درتمامی عرصه ها جاودان اند و نبود زن در اجتماع یک نقص مطلق است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز معلم، نقش معلم در تربیت نسل ها
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو