کد خبر: 270515                      تاريخ انتشار: 1404/06/03 - 11:45
گزارش سه‌قلوهای همدل؛
روایت موفقیت از اتاقی کوچک تا دانشگاه فرهنگیان
 
سرگذشت تینا، فرهام و فرزام، سه خواهر و برادر کامیارانی که با پشتکار، همدلی و امید، به رؤیای مشترک خود جامه عمل پوشاندند.
 
از کردستان، در قلب شهرستان کامیاران، آن‌جا که کوه‌ها ایستاده‌اند و مردم ریشه در خاک دارند، قصه‌ای از همدلی و پشتکار متولد شد.
داستانی نه فقط از موفقیت تحصیلی، که از هم‌نفس شدن سه جان در مسیر یک رؤیا.
قصه‌ سه‌قلوهای پرتلاش، تینا، فرهام و فرزام، که در سایه‌ی سادگی و با اتکا بر تلاش شبانه‌روزی، همزمان در دانشگاه فرهنگیان کردستان پذیرفته شدند و لبخند را بر لب خانواده، معلمان و شهر خود نشاندند.
در روزگاری که موفقیت‌های فردی بیشتر دیده می‌شوند و رقابت، گاه انسان‌ها را از یکدیگر دور می‌سازد، این سه نوجوان کامیارانی، معنای متفاوتی از پیشرفت را رقم زدند. آن‌ها نشان دادند که رشد، گاهی نه در مسیر رقابت، بلکه در جاده‌ی رفاقت و همراهی، جوانه می‌زند.
اتاقی ساده، قلب‌هایی پر از رؤیا
تینا، فرهام و فرزام، سه‌قلوهایی هستند که روزهای نوجوانی خود را در یک اتاق مشترک سپری کردند؛ اتاقی ساده و بی‌آلایش، اما آکنده از امید، تمرکز و اشتیاق
هر صبح با صدای هم بیدار می‌شدند و هر شب با مرور درس‌ها و تشویق‌های متقابل، خواب را به آغوش می‌کشیدند.
در آن فضای کوچک، هیچ رقابتی نبود؛ تنها تلاش جمعی برای پیشرفت.
صدای ورق‌خوردن کتاب‌ها، زمزمه‌های درسی و دعای زیر لب مادر، موسیقی روزهای بلند مطالعه‌شان بود. آن‌ها با برنامه‌ریزی منظم و بیش از ۱۰ ساعت مطالعه روزانه، موفق شدند در آزمون سراسری امسال بدرخشند و باهم به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.
موفقیتی سه‌جانبه؛ افتخاری برای یک شهر
این موفقیت تنها یک پیروزی خانوادگی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از رشد علمی و فرهنگی کامیاران است.
امسال از این شهرستان، ۶۶ نفر به دانشگاه فرهنگیان راه یافتند و دبیرستان محل تحصیل این سه‌قلوها، سهم ۱۹ نفری از این جمع داشته است؛ آماری که نشان از فضای علمی مطلوب، تلاش کادر آموزشی و انگیزه بالای دانش‌آموزان دارد.
مدیر دبیرستان از فرهام و فرزام به‌عنوان دانش‌آموزانی بااخلاق، منظم و مؤدب یاد می‌کند و تأکید دارد: این موفقیت، ثمره‌ی تعامل عمیق خانه و مدرسه، و پیوند ناگسستنی تلاش و انگیزه است. اگر مدرسه بذر علم باشد، خانواده زمین حاصلخیز آن است.
خانواده؛ ستون صبوری و انگیزه
در کنار تلاش‌های فردی و حمایت مدرسه، نقش خانواده در این مسیر غیرقابل‌انکار است. پدر و مادری که سه فرزند هم‌سن را به یک اندازه حمایت کردند، برای همه‌شان وقت گذاشتند و بی‌ادعا، فضای آرامش را برای مطالعه آن‌ها فراهم کردند.
سه‌قلوها نیز در گفت‌وگویی کوتاه، بارها از دعای پدر، صبر مادر و همراهی همیشگی معلمان‌شان یاد می‌کنند.
فرزام در بخشی از گفتگو می‌گوید: هیچ‌کدام‌مان بدون دیگری به این‌جا نمی‌رسیدیم. گاهی من ناامید می‌شدم و خواهرم روحیه‌ام را بالا می‌برد، گاهی برادرم خسته بود و باهم ساعت مطالعه‌مان را دوباره تنظیم می‌کردیم. ما سه نفر، یک تیم بودیم.
نمادی از امید برای نسل آینده
در زمانی که بسیاری از جوانان، مسیر مهاجرت و خروج از کشور را برمی‌گزینند، تینا، فرهام و فرزام با انتخاب دانشگاه فرهنگیان و مسیر معلمی، تصمیم گرفتند در همین خاک بمانند و چراغی برای آیندگان شوند، تصمیمی آگاهانه، مسئولانه و درخور تحسین.
تینا می‌گوید: وقتی معلمی را انتخاب کردیم، به این فکر می‌کردیم که روزی بتوانیم همان انگیزه‌ای باشیم که معلمان‌مان برای ما بودند. اگر یک روز ما الهام‌بخش دانش‌آموزی شویم، آن‌وقت مسیرمان درست بوده است.
پیامی فراتر از کنکور
اگرچه ورود به دانشگاه فرهنگیان یک افتخار است، اما ارزش واقعی این موفقیت، در مسیر طی‌شده نهفته است.
مسیری که با رفاقت آغاز شد، با سخت‌کوشی ادامه یافت و با همدلی، رنگ موفقیت گرفت. این سه نوجوان، به جامعه‌ی خود یادآور شدند که هیچ رویایی دور نیست، اگر در دل آن، اراده، صبر و همراهی باشد.
در روزهایی که فضای مجازی و هجمه‌های فرهنگی، تمرکز نسل جوان را نشانه رفته‌اند، چنین نمونه‌هایی می‌توانند الگویی واقعی باشند.
الگویی زنده از اینکه هنوز هم می‌توان در شرایط ساده، با کمترین امکانات و بدون کلاس‌های آن‌چنانی، به موفقیت رسید؛ اگر ایمان به هدف و همراهی دل‌ها وجود داشته باشد.
پایانی برای یک آغاز
امروز، نام تینا، فرهام و فرزام، فقط در میان فهرست قبولی‌های دانشگاه فرهنگیان نیست؛ این نام‌ها در حافظه مردم کامیاران ثبت شده‌اند به‌عنوان سه‌قلوهایی که نه‌تنها در درس، بلکه در اخلاق، فروتنی و همدلی نیز سرآمد بودند.
آن‌ها ثابت کردند که در سایه‌ی سادگی، می‌توان به درخشش رسید. در اتاقی کوچک، می‌توان رویاهای بزرگ پروراند. و از دل کامیاران، می‌توان به آینده‌ی ایران، نوری تازه بخشید.

انتهای خبر/