کد خبر: 270277                      تاريخ انتشار: 1404/05/28 - 21:31
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:
سند راهبردی فعالیت‌های بانوان تدوین می‌شود/راه‌اندازی پویش «مادران پرچمدار»
 
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم بازتعریف نقش زن و روایت زنانه، از تدوین سند راهبردی فعالیت‌های بانوان خبر داد و گفت: بازتعریف نقش زن، شبکه‌سازی، توانمندسازی و روایت زنانه انقلاب محور فعالیت‌های این مرکز در سازمان تبلیغات اسلامی است.
 
سارا طالبی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی در حوزه فعالیت‌های این مرکز با خبرنگاران با بیان اینکه در یک سال گذشته تلاش‌های متعددی را در حوزه فعالیت‌های بانوان آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: اگرچه این مرکز هنوز به صورت کاملاً منسجم و ساختاریافته شکل نگرفته اما نشست‌ها و برنامه‌هایی برای بانوان فعال برگزار شده است و امید داریم که این روند به صورت جدی‌تری ادامه یابد.
طالبی با اشاره به تدوین سند راهبردی فعالیت‌های بانوان، افزود: شبکه‌های متنوع بانوان در حوزه‌های مختلف اعم از ورزشی، هنری و اجتماعی در حال شکل‌گیری است.
وی با بیان اینکه این مرکز، بر اساس الگوی سوم فعالیت‌هایمان را ساماندهی کرده‌ایم و تلاش نموده‌ایم گفتمان خود را بر این اساس ارائه دهیم، گفت: یکی از محورهای مهم این رویکرد، بازتعریف نقش زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای بوده است.
طالبی ادامه‌داد: زمانی که مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفتم، تصویر عمومی از زن مجاهد تنها در قالبی محدود مطرح می‌شد در حالی که باور داریم بانوان می‌توانند هم در عرصه فکری و فرهنگی، هم در حوزه رسانه و هم در گفت‌وگو با مردم نقش مؤثر ایفا کنند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از همین رو بر توانمندسازی بانوان در فناوری گفت‌وگو و فناوری روایت تأکید داشته‌ایم و در این زمینه اقدامات متنوعی صورت گرفته است.
به گفته وی، برای نمونه در حوزه هنر، نمایشی با محوریت هویت مادران طراحی و اجرا شد همچنین نشست‌ها، رونمایی کتاب‌ها و همکاری با شاعران و هنرمندان در راستای تبیین نقش زنان در مقاومت و انقلاب اسلامی دنبال شد.
راه‌اندازی پویش «مادران پرچمدار»
طالبی گفت: در ادامه‌ فعالیت‌ها راه اندازی پویش «مادران پرچمدار» با هدف تقویت فرهنگ احترام و محبت به پرچم ملی در خانواده‌ها و محلات آغاز شد. این اقدام در امتداد دغدغه‌ای است که پس از جنگ تحمیلی مبنی بر تقویت نمادهای ملی و مردمی کلید خورد.
وی افزود: در زمینه آموزشی نیز دوره‌های مجاهد در ۳۱ استان کشور برگزار شد و در این دوره‌ها، مهارت گفت‌وگو، مخاطب‌شناسی و ارتباط مؤثر برای بانوان مبلغ آموزش داده می‌شود همچنین شبکه‌های متنوعی از بانوان در حوزه‌های قرآنی، هیئتی، فرهنگی، اهل سنت و طلبگی شکل گرفته است.
مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شورای راهبری بانوان نیز در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و تاکنون در ۴۸۰ شهرستان فعال شده است، افزود: این شوراها وظیفه هدایت حرکت تبلیغی و تضمینی بانوان در استان‌ها را بر عهده دارند و هر استان نیز متناسب با ظرفیت‌های بومی خود برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کرده است.
طالبی با بیان اینکه مخاطبان را صرفا بانوان نمی‌دانیم، گفت: زنان در گفتمان انقلاب اسلامی، هویت خود را در میدان‌های مجاهدت بازیافته‌اند و این الگو می‌تواند برای همه اقشار جامعه حتی آقایان، الهام‌بخش باشد.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد این مرکز این است که روایت زنانه انقلاب اسلامی را در همه استان‌ها و عرصه‌ها جاری کنیم، گفت: به جای تأکید صرف بر برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها درباره موضوعاتی مانند حجاب، تلاش داریم الگوهای عینی و روایت‌های زنانه موفق را معرفی کنیم تا مرجعیت فرهنگی بانوان در جامعه به صورت طبیعی و پایدار تحقق یابد.
ایرنا
انتهای پیام/م