کد خبر: 143563                      تاريخ انتشار: 1401/09/09 - 13:33
پرستاران، ققنوسان سوخته در عشق زينب(س) هستند
 
شما پرستاران، ققنوسان سوخته در عشق زينب(س) هستيد. ققنوساني که ميراث‌دار صبر و استقامت حضرت زينب(س) بوده و در مسير ميراث‌داريتان دست از جان شسته‌ايد و تا پاي جان براي آرامش دل هم‌وطنان از هيچ تلاشي دريغ نکرده‌ايد و اين‌ها همه فقط از يک فرشته بر مي‌آيد و بس!
 
فارس : گاهي وقت‌ها دلت که مي‌گيرد و نمي‌داني چرا!؟، دوست داري قدم بزني و کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر را يکي پس از ديگري با قدم‌هاي کوچک و بزرگ خود طي کني!
آرام آرام قدم بر مي‌داشتم، فارغ از هر چيز و هرکسي و دنيايي، نمي‌دانم چه وقت بود و چه زمان! اما چشم‌هايم را که باز کردم، جلو بيمارستان شهر ايستاده بودم.
هياهوي بيمارستان! صداي آمبولانس! شيون زن تنها! صداي گريه کودک! ناله و فغان بيماران! تکاپوي پرستاران... پرستاران و اما پرستاران!
اين فرشتگان رحمت بيماران! چه صبورانه و عاشقانه، پا به پاي بيماران کودک و نوجوان، زن و مرد، پير و جوان براي بهبودي دوبارشان در راهروهاي بيمارستان از اين طرف به آن طرف در تلاش هستند... تلاشي که وظيفه خود مي‌دانند تا هر روز و هر لحظه براي آرامش توفان دردهاي روح و جسم خسته و رنجور مردمان با بارش مهر و مهرباني، پيشکش نگاهشان کنند براي مرهم بودن!
پرستار من! نمي‌دانم آيا خودت درد داري يا نه؟ نمي‌دانم آيا خودت نيازمند تيمار هستي يا نه؟ اما آنچه مي‌بينم و مي‌دانم اين است که تو غمگسار و نوازشگر واقعي مردماني هستي که از درد زمانه به دست‌هاي پر مهر تو پناه آورده‌اند تا تو بال سپيد عشق را بگشايي و در پرتو انوار الهي، مرهمي باشي بر زخم‌ها و جان‌هاي مردمان...
پرستار من، چه اشک‌هايي در دل ريختي و تا آرامش را به خانواده بيمار هديه دهي و چه غم‌هايي را پشت پرده لبخند زيبايي خود پنهان کردي تا لحظه‌اي و حتي لحظه‌اي نااميدي را نشان ندهي!
فرشته من! چه روزهايي که به خاطر مردمانت و به خاطر آسايش و لبخندشان از همه کس روي گردان شدي تا رضايت را به دل همگان هديه کني!
شما پرستاران، ققنوسان سوخته در عشق زينب(س) هستيد. ققنوساني که ميراث‌دار صبر و استقامت حضرت زينب(س) بوده و در مسير ميراث‌داريتان دست از جان شسته‌ايد و تا پاي جان براي آرامش دل هم‌وطنان از هيچ تلاشي دريغ نکرده‌ايد و اين‌ها همه فقط از يک فرشته بر مي‌آيد و بس!
آه به درستي که پرستاران، فرشتگان رحمت بيماران هستند. فرشتگان عاشقي که عشق از آن‌ها درس عاشقي آموخته است. فرشتگاني که همواره در صحنه مراقبت از بيماران، لحظه‌اي ساکت نخواهند نشست و اي کاش ما هم قدردان اين فرشتگان خستگي‌ناپذير باشيم و يادمان باشد که فرشته‌ها هم گاهي ممکن است خسته شوند و حال تنها مي‌شود به دستان شما فرشتگان ايثار و صبر و استقامت، بوسه‌اي از مهر و محبت زد و آرام در گوشتان گفت: ما همه، مديون تلاش‌هاي شما فرشتگان عاشق هستيم.
انتهاي پيام/*