کد خبر: 143538                      تاريخ انتشار: 1401/09/08 - 22:20
پزشک نخبه و فعال اجتماعي :
بسيار پرستاران در حجاب و رفتار از حضرت زينب (س) الگو برداري کنند
 
کترمرضيه مهرافزا فلوشيپ تخصصي زنان و زايمان با اشاره به ضرورت حجاب و عفاف پرستاران گفت: بسيار پسنديده است که پرستاران از نظر ظاهر نيز مانند حضرت زينب باشند و در عرصه اجتماع خدمت کنند زيرا که اين بانوي دوعالم باتمام وجود براي دين ايستادگي کرد و هم خود رشد کرد و هم جامعه را رشد داد
 
گيلان : جشن بزرگ ولادت حضرت زينب (س) (با عنوان زنجيره انساني شکوه و حيات) در روز سه شنبه در ميدان شهرداري رشت برگزار شد، تشکيل زنجيره انساني شکوه حيا در حاشيه با حضور جمعي از بانوان محجبه که با در دست داشتن تابلوهايي با مضامين عفاف و حجاب به تبليغ و تبيين مسئله حيا و زيست عفيفانه پرداختند.

بنابر اين گزارش خبرنگار طنين ياس، طي مصاحبه اختصاصي با دکترمرضيه مهرافزا فلوشيپ تخصصي زنان و زايمان در گيلان ،وي ضمن تبريک به همه شيعيان دنيا در خصوص ميلاد حضرت زينب (س) اظهار داشت:مسلما حضرت زينب از لحاظ معنوي جايگاه و احترام ويژه‌اي براي ما شيعيان دارند که ميلادش را روز پرستار نامگذاري کرديم.

مهرافزا بابيان اينکه حضرت زينب اسطوره ايثار و مقاومت و عالمه ي مجاهدي براي تمام مردم دنيا است اذعان داشت:حضرت زينب (س) در اين دنيا حيات طيبه و مقدسي داشتند و براي پايداري و برقراري راه حق از بهترين سرمايه هاي زندگي خود نيز گذشت کرد .
وي با اشاره به اين که حضرت زينب عامل به وظيفه بودند و صرفا تک بعدي نبودند و جامعيت را همواره سرلوحه کار خود قرار مي دادند گفت:ايشان در عين حالي که درصدد بودند حيا عفاف و حجاب خود را حفظ کنند وبا هيچ نامحرمي ارتباط نداشته باشند اما با فصاحت و بلاغتي که داشتند در مقابل دشمن ايستادند.

مهر افزا همچنين به ضرورت حجاب و عفاف پرستاران اشاره کرد و بيان داشت: بسيار پسنديده است که پرستاران از نظر ظاهر نيز مانند حضرت زينب باشند و در عرصه اجتماع خدمت کنند زيرا که اين بانوي دوعالم باتمام وجود براي دين ايستادگي کرد و هم خود رشد کرد و هم جامعه را رشد داد

لازم به ذکر است که در طول برنامه گروه سرود ضحي نيز اجرا شد.