کد خبر: 143346                      تاريخ انتشار: 1401/09/05 - 09:20
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان
بسيج، ظرفيت تمام نشدني براي نظام و انقلاب است/ يکي از زيرساختي ترين اصلي که انقلاب را نگه داشته بسيج است
 
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان گفت: بسيج به عنوان يک ظرفيت تمام نشدني براي نظام و انقلاب از جمله دستاوردهاي مهم امام راحل است.
 
از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمين امين ذوالفقاري عنوان کرد: کساني که نظام و حکومتي در جهان تشکيل داده اند، براي بقا، کادرسازي و تامين نيروهاي فداکاري که کشورشان را حفظ کند کودتا و انقلاب کردند. سپس يک حزب تشکيل دادند که اين حزب، براي آن رهبر يا حاکم، قدرت نرم توليد مي کرد.
وي افزود: امام خميني(ره) وقتي که حکومت 2500 ساله شاهنشاهي را سرنگون کردند، با باورهاي اسلامي و ديني، يک انقلاب را به وجود آوردند و جمهوري اسلامي را تاسيس کردند، اما دست به تاسيس حزب نزدند بلکه براي بقا، استقرار، استعدادپروري و تعميق باورها و تربيت و ارتقاي انسان ها و ارزش هاي ديني و اسلامي دست به تاسيس بسيج مستضعفين زدند.
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان ادامه داد: تشکيل بسيج توسط امام راحل يکي از بهترين روش هايي بود که باعث شد هر رهبري براي پيشرفت کشورش از آن الگوبرداري کند همانطور که در عراق حشد الشعبي و در لبنان حذب الله و در افغانستان و پاکستان و ديگر کشورهاي منطقه نيز فاطميون و حيدريون و زينبيون به تبعيت از آن به وجود آمدند. اينها نشانگر اين است که همه مي دانند و باور دارند که يکي از زيرساختي ترين اصلي که اين انقلاب را نگه داشته بسيج مستضعفين بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين ذوالفقاري با اشاره به اينکه استمرار يک انقلاب اسلامي با الگوبرداري از حرکت امام راحل و پذيرش مردم بوده است، اظهار کرد: سازمان بسيج به عنوان مجموعه اي از نظام، سنگ زيرين آسياب است و در دوراني که شايد هنوز اسمي از بسيج وجود نداشت اما تفکر آن در بين مردم با تربيت بسيار خوب امام راحل ايجاد شد و همين روحيه، انقلاب را پيروز کرد.
وي با بيان اينکه امام راحل در خصوص کودکاني که در سال 41 و 42 در گهواره خوابيده بودند، مي گفت که اينها سربازان من هستند، توضيح داد: بسيجيان آن روزگار، همان تربيت شدگان تفکر امام هستند. همين تفکر بود که باعث شد در سال هاي 57 تا 59 در برابر منافقين ايستادگي کنند تا اين قيام منجر به ترورهاي کور از سوي مجاهدين خلق شود و 17 هزار نفر به همراه مسئولين نظام و ليدرهاي فکري از جمله شهيد بهشتي، مطهري و باهنر به شهادت برسند و حتي دست به ترور مقام معظم رهبري بزنند..
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان با اشاره به اينکه تفکر بسيجي در دوران دفاع مقدس نيز در مردان و زنانمان به روش هاي مختلفي نمود پيدا کرده بود، افزود: زنان، بسيجي وار فرزندانشان را تربيت کرده بودند و گاها چند فرزند خود را همزمان به ميدان مبارزه فرستادند. زنان جواني که همسران خود را ترغيب و تشويق کرده و به تبعيت از مادر و همسر وهب آنها را به مبارزه حق عليه باطل دعوت کردند. بانواني که در پشت جبهه، لباس هاي مجروحين و شهدا را مي شستند و براي ديگر مردان آماده مي کردند. بسيار منشا اثر بود اين تفکر بسيجي.
حجت الاسلام و المسلمين ذوالفقاري به بيان رشادت ها و جانبازي هاي مردان ايثارگر در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: بعد از 8 سال جنگ تحميلي با فراز و نشيب هاي متعددي مواجه شديم. همسران، مادران و خواهران شهدا و ايثارگران، روحيه شهادت طلبي و ايثارگري را به نسل هاي بعدي انتقال دادند که نمودش را با حضور در صحنه هاي مبارزه با کرونا، سيل و زلزله به وفور ديده ايم. در کشور ما، چه بسا زنان و مرداني که عضو سازمان بسيج نبوده اند اما اين تفکر، آنها را در ميدان مبارزه با کرونا نگه داشت.
وي بيان کرد: در دوران کرونا، مردم تمدن بزک شده غربي براي تهيه مايحتاج خود به فروشگاه ها هجوم مي آوردند در حاليکه سرازير شدن مردم کشورما به فروشگاه ها نه براي غارت بلکه براي تهيه بسته هاي معيشتي براي هموطنان و همنوعان کم برخوردار بود.
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان به تبيين جايگاه بسيج به عنوان تجلي فرهنگ شهيد و شهادت پرداخت و افزود: تفکر بسيجي است که باعث شده امروز در عرصه تهاجم فکري و جنگ همه جانبه و پيچيده فرهنگي دشمن، زنان و دختران ما در خط اول مبارزه با جهاد اکبر، اصغر و کبير قرار بگيرند.
حجت الاسلام والمسلمين ذوالفقاري توضيح داد: در برابر اين جنگ همه جانبه و ترکيبي بايد مبارزه و جهاد هم، ترکيبي و همه جانبه باشد . روحيه شهادت طلبي و ايثارگرايانه ايرانيان، بالنده و پويا شده و امروز براي دنيا يک الگوست. زنان و مردان کشور ايران به عنوان ام القراي جهان اسلام، تمدن سازند.
وي تصريح کرد: امروز بعضي دختران و پسران ما اسير و سربازان پياده نظام دشمن اند. ما نبايد آنهايي را که پياده نظام دشمن شده اند از ميدان به در کنيم بلکه بايد به سمت نظام و انقلاب بکشانيم. امروز بعضي ها ليدر، جنگ افروز و افساران جنگ نرم دشمن شده اند. اين افراد فريب شعارهاي تو خالي دشمن را خورده اند و مباني کامل، درست و تفصيلي از اسلام ندارند.
مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان بر لزوم نقش هدايت گري و تبييني بسيجيان در قبال آگاهي بخشي به دانش آموزان تاکيد کرد و ادامه داد: امروزه دختران و زنان بسيجي ما بايد به مدارس بروند و کلاس به کلاس نقش هدايتگري را ايفا کنند. شيوه هاي کلاس داري و پاسخ به شبهات را فرا بگيرند. اين جهاد تبيين که با همان روحيه انقلابي دوران دفاع مقدس به ما به ارث رسيده، ميراث گرانبهايي است که بايد بالنده شود و نمايشگر غيرت ديني ما باشد.
انتهاي پيام/*